Čtvrtek, 4 dubna, 2024
aktuálně

Máte svůj oblíbený merch? Jeho nošením o sobě hodně prozradíte: Podívejte jak!

Je to nový trend? Celebrity, influenceri, sportovci. Každý má nějakou svou značku a prodává trička, mikiny, kosmetiku, či výživové doplňky. A my je ve velkém nakupujeme.

Stále více se dostává do popředí slovo nějaky, které sice nezní příliš česky, ale určitě jste se s ním už setkali. Jsou to reklamní předměty, které nesou logo hudební skupiny, fotbalového klubu, filmu, počítačové hry ale i automobilky, různých firem a nově i zpěváky, celebrit, YouTuber a influencerov.

Svůj merch má dnes už opravdu kdokoliv – například Rytmus, Jasmína Vrbovská Alagic, Zuzana Plačková, Mamba, Gogo, Lucypug, Dara Rolins, Marek Hamšík, Dominika Cibulková ale i Zemři.

Hlavně známé tváře jsou pod svým jménem ochotné prodávat cokoliv. „Pokud jde o lidi z hudebního průmyslu, tak prodávají různé limitované kolekce triček, mikin, tepláků, ale například i spodního prádla.

Viz tento příspěvek na Instagram
Příspěvek, který sdílí Dara Rolins (@dararolins_vermi)

Při sportovcích jsou to různé sportovní věci, vybavene, míč, ale například i proteinové tyčinky či dokonce víno. Při beauty influencerkách samozřejmě kosmetika. Jednoduše nabízejí vše, v čem vidí potenciál, že by si fanoušci mohli koupit, „vysvětlil odborník na sociální sítě Michal Dragan.

Jde o byznys
Prodávat mech je samozřejmě hlavně o penězích. „Umělci, zpěváci, sportovci mají příjem z různých kanálů. Ať už jde o plat, koncerty, alba či spolupráce s firmami. A právě prodej Merch je jejich další příjem, který jim pomáhá vydělat peníze, „říká specialista.

No a na prodeji produktů si umí velmi slušně přivydělat. „Mohou to být zajímavé peníze, ale záleží to od zajímavosti toho člověka,“ doplnil.

Viz tento příspěvek na Instagram
Příspěvek, který sdílí Zuzana Strausz Plačková (@ queen.plackova)

chceme to
Merch je v této době trendy. Mladí lidé tyto předměty často chtějí a neváhají do nich bezhlavě investovat nemalé peníze, zda vyžádat si je jako dárek. Buď chtějí mít tričko od svého oblíbeného influencera nebo vyzkoušet nějakou kosmetiku.

„Záleží i od šikovnosti umělců. Čím více pracují se svými fanoušky, tím lépe se jim pak dostává na trh i jejich merch. Samozřejmě, je to pro ně i cesta, jak si vytvořit lepší pouto s fanoušky, „vysvětluje Dragan.

Viz tento příspěvek na Instagram
Příspěvek, který sdílí Lucy? (@lucypug)

Děláme jim reklamu
Nošením takových předmětů vzniká i reklama a vy se tak stanete součástí dobře cíleného marketingu. „Jedna věc je to, že když si merch koupíte a nosíte, tak se přiznáváte ke dané komunitě. Například, když se někomu líbí například nějaká stránka a chce se přiznat k tomu, že jim fandí, tak si například jejich tričko koupí.

Fanoušci se tedy přiznávají k tomu, že mají nějaký vztah k dané stránce. Někdy však stačí, že se lidem líbí motiv, ale není propojen se značkou. Lidé tedy nemusí mít vztah k firmě, ale líbí se jim výstižné nápisy, „řekl odborník na sociální sítě.

Viz tento příspěvek na Instagram
Příspěvek, který sdílí Jasmina Alagic Vrbovská (@jasmina_alagic)

Ženy chtějí Křemík jako herečka
Velmi populární hlavně u žen je i kosmetika. Ve světě má svou značky kosmetiky například i Kim Kardashian, na Slovensku například Mamba, Moma, ale i doktorka Alena Palová.

„Ženy často chtějí vyzkoušet něco nového a na sociálních sítích se nechají ovlivnit dobře cílenou reklamou. Je třeba si však dát pozor, zda ta kosmetika za to stojí, nebo lidé platí jen za „značku“, říká.

Další články autora

Komentáře

Reklama

SEO článek

Nejnovější články